סדנאות והרצאות

מתכונים להכנת מזון בריא

שאלות נפוצות

 

 

האם מותר לשתות מיץ עשב חיטה בזמן הריון?  האם מותר לשתות מיץ עשב חיטה בזמן הריון?

מותר לשתות מיץ עשב חיטה אם אין בחילות – עד החודש השביעי.

מה ההבדל בין מיץ לשייק?  מה ההבדל בין מיץ לשייק?

במיץ אנחנו שותים רק את הנוזל הנמצא בפרי או בירק וכל הסיבים נשארים מאחור כפסולת. לעומת זאת בשייק הכל נטחן למחית נוזלית, והסיבים נטחנים יחד עם המיץ לכן הוא משביע יותר ומותיר הרגשה של ארוחה.

מה ההבדל בין מיצי ירקות למיצי פירות?  מה ההבדל בין מיצי ירקות למיצי פירות?
מיצי ירקות עשירים יותר באשלגן ובויטמינים ומינרלים אחרים אך אינם עשירים בסוכר (להוציא מיץ גזר וסלק). מיצי ירקות עוזרים לבנות תאים מחדש. מיצי פירות עשירים בסוכר ולכן לא מומלץ לשתות הרבה מיצי פירות.
האם אפשר לחיות רק ממיצים?  האם אפשר לחיות רק ממיצים?
לא, אין זה אורח חיים. זו צורה של ניקוי גוף לזמן מוגבל. מומלץ לכל אחד לעשות יום מיצים בשבוע. בתקופת ניקוי גוף עונתית רצוי לעשות צום מיצים של כמה ימים ובמקרים מיוחדים אפילו עד 4 שבועות.
מה ההבדל בין סוכר לדבש או סירופ אגבה?  מה ההבדל בין סוכר לדבש או סירופ אגבה?
סוכר הינו תוצר תעשייתי המופק מקנה סוכר, מסלק סוכר או שורש מתוק אחר. בתהליך הפקת הסוכר ניטלים ממנו כל הויטמינים והמינרלים, והוא אכן נקרא "השודד הלבן", כי הוא גוזל ויטמינים ומינרלים לשם הטמעתו בגוף. סוכר שולחני הוא דו-סוכר ומכיל גלוקוז ופרוקטוז המצריך המרה בכבד. כמו כן סוכר הינו בעל אינדקס גליקמי גבוה. דבש מכיל אחוז מסויים של ויטמינים ומינרלים ומכיל גלוקוז ואחוז גבוה של פרוקטוז.  ואגבה הינו מוצר שמופק מצמח הקקטוס ומכיל ברובו פרוקטוז. האחוז הגבוה של פרוקטוז באגבה לא מצדיק צריכה גבוהה שלו כי הוא עלול לגרום לכבד שומני
כמה מיץ עשב חיטה מומלץ לשתות ביום?  כמה מיץ עשב חיטה מומלץ לשתות ביום?
המנה היומית הינה בין 50 מ"ל ל-100 מ"ל ליום מחולקת לפעמיים ביום (50 מ"ל בכל פעם)
האם צריך להשרות שקדים, גרעינים, אגוזים? והאם צריך לקלף שקדים לאחר השריה?  האם צריך להשרות שקדים, גרעינים, אגוזים? והאם צריך לקלף שקדים לאחר השריה?

תמיד מומלץ להשרות גרעינים קלופים ושקדים ואגוזים לפני האכילה.

במיוחד בשקדים. הסיבה היא שבקליפה יש לעתים ציאניד. מצד שני הקליפה מכילה נוגדי חימצון. ההשרייה עוזרת לנטרל את החומר המזיק. אם השקדים הושרו לפחות 8 שעות במים, אין צורך לקלפם. ניתן להחזיק במקרר בצנצנת ולהחליף את המים פעם ביום. מומלץ לייבש את השקדים שהושרו במייבש מזון או בתנור בחום נמוך של 50 מעלות או בשמש. מתקבלים שקדים פריכים, מתקתקים וטעימים מאד.

 

מה ההבדל בין עשב חיטה לעשב שעורה?  מה ההבדל בין עשב חיטה לעשב שעורה?

שניהם דומים מאד בתכונותיהם. עשב החיטה מתקתק וטעים יותר.

 

האם כדאי לאכול דגנים וקטניות ללא בישול?  האם כדאי לאכול דגנים וקטניות ללא בישול?

בהחלט אפשר לאכול דגנים וקטניות מסויימים ללא בישול או אפיה. ע"י השרייה והנבטה הם הופכים לרכים ואכילים עם ערך מוסף גבוה. החומצה הפיטית מתפרקת, העמילנים הופכים לסוכרים יותר פשוטים, החלבונים הופכים לחומצות אמינו, והשומנים לחומצת שומן.

 

האם אפשר לסחוט עשב חיטה במכונת מיצים?  האם אפשר לסחוט עשב חיטה במכונת מיצים?

אי אפשר לסחוט עשב חיטה במכונת מיצים רגילה. חייבים להשתמש במכונה שעובדת עם שבלול (כמו מכונת הבשר של פעם). התנועות צריכות להיות איטיות כדי לא לחמצן את עשב החיטה במהירות.. כיום קיימות בשוק מכונות ידניות וחשמליות שעושות את העבודה מצויין.

 

מדוע כדאי להנביט?  מדוע כדאי להנביט?

כל זרע, גרעין, קטניה או גרגיר כשהוא במצב יבש נמצא במעין תרדמה. הוא משתמר זמן רב כל זמן שהוא בתנאי יובש. כאשר משרים את הזרעים או הגרעינים במים, מעכב האנזימים (מעכב גדילה) משתחרר והזרע הופך להיות נבט ומתעורר לחיים. השלב הראשוני הזה של שהצמיחה טומן בחובו אנרגיה רבה המכוונת לקראת הצמיחה. כמות הויטמינים והמינרלים מוכפלת כל יום פי כמה. כמו כן הנבט או הנבטוט ניתן לאכילה ללא בישול וערכו התזונתי רב.

עצם ההנבטה מקל על העיכול ומונע התנפחות וגזים. גם אם הקטניה או הדגן מיועדים לבישול, כדאי להשרות ולהנביט תחילה.

 

מחסור בויטמין B12  מחסור בויטמין B12

מחסור בויטמין 12B לא תמיד נובע בגלל הימנעות מבשר. יש כאן תפקיד חשוב לבריאות מערכת העיכול ולגורם – תצמיד בקיבה - שנקרא Intrinsic Factor.

חשוב לדאוג לאוכלוסיית חיידקים בריאה במעי, לספיגה טובה בקיבה ובמעיים ולבדוק ערכים של ויטמין זה פעם בשנה. אם יש מחסור, ניתן לקחת טבליות למציצה מתחת ללשון או טיפות שנספגות מייד לדם ולא עוברות את מערכת העיכול.

 

האם שוקולד מריר באמת בריא?  האם שוקולד מריר באמת בריא?

כשמזכירים שוקולד יש לזכור כי יש הבדל בין פולי קקאו שלא עברו עיבוד וקלייה לבין שוקולד מפולי קקאו שעברו קלייה וחימום גבוה. כיום ניתן להשיג פולי קקאו טבעיים ולטחון אותם לבד לאבקה. אלה עשירים באמת באנטי אוקסידנטים, אולם יש לזכור כי התמכרות לשוקולד קיימת בכל מקרה.

מצאו אצלי חיידק הליקובקטור בקיבה. מה עלי לעשות?  מצאו אצלי חיידק הליקובקטור בקיבה. מה עלי לעשות?

מומלץ לשתות מיץ עשב חיטה ומיצים ירוקים שמכילים הרבה כלורופיל. כמו כן כדאי לשנות את התזונה ולעשות ניקוי גוף. כדאי לנסות דייאטת אורז מלא ומאש במשך 10 ימים או שבוע. כמו כן טוב לשתות מי השריית פשתן או השריית צ'יה. שניהם מכילים אומגה 3 ומכילים נוזל שמסכך את ריריות מערכת העיכול. לחלופין, כדאי לקחת קפסולות של אומגה 3 נטול כספית. נטילת פרוביוטיקה (תוסף עם חיידקים טובים)  מאיכות טובה גם היא מועילה במקרה כזה. ולבסוף, משקה אלווורה מומלץ אף הוא.

כמה חלבון ליום יש לצרוך?  כמה חלבון ליום יש לצרוך?

לאדם ממוצע מספיק לצרוך 0.8 גרם חלבון על כל ק"ג משקל.  בממוצע יוצא 50-60 גרם חלבון ליום. לספורטאים נדרשת כמות רבה יותר של 1.2-1.6 ואפילו 2 גרם חלבון על כל ק"ג משקל – הכל תלוי באינטנסיביות של האימון.

מה ההבדל בין לחם שאור ללחם עם שמרים?  מה ההבדל בין לחם שאור ללחם עם שמרים?

לחם מחמצת הינו לחם שאור שעובר תסיסה טבעית בתהליך ממושך, כפי שהדבר נעשה בימי קדם. לחם עם שמרים מכיל חיידקים שמתסיסים את הבצק ומנפחים אותו במהירות. הוא לא מומלץ לצריכה ובמיוחד לא לאנשים הסובלים מקנדידה.

מדוע יש לי  גזים?  מדוע יש לי גזים?

תופעת הגזים הינה תופעה נפוצה וקורית בגלל סיבות שונות. כדאי לבדוק את עצמנו ולזהות מה הסיבה.

  1. אכילה של צירופי מזון לא מתאימים (דהיינו, ערבוב חלבונים עם פחמימות או קינוח מתוק לאחר הארוחה או שתיית משקה מתוק תוך כדי הארוחה).
  2. חומצת קיבה חלשה או מחסור באנזימי עיכול.
  3. אכילת פריטי מזון מסויימים שאנו מתקשים לעכל, כגון: סוגי שעועית או קטניות,  חלב ומוצריו, כרוב, כרובית, צנונית או סוגי מזון שאנו רגישים אליהם כגון חיטה ומוצרי חלב.
באילו שמנים כדאי להשתמש?  באילו שמנים כדאי להשתמש?

לא מומלץ כלל להשתמש בשמן מזוכך מכל סוג שהוא כי הוא עובר תהליך של חימום ב-180 מעלות, תהליך הלבנה, ניטרול ריח וסינון בצנטריפוגה.

מומלץ להשתמש אך ורק בשמנים מכבישה קרה כגון שמן זית, שמן קוקוס, שמן זרעי ענבים, שמן שומשום וכו'. לא מומלץ לבשל עם שמן אלא להוסיפו בתום הבישול. שמן קוקוס הינו היציב מבין כל השמנים והינו בעל טמפטורת הרתיחה הגבוהה ביותר.  איתו אפשר לבשל או להקפיץ קלות. הוא מצויין גם למריחה על לחם או קרקר. אפשר להשתמש בו לאפיה במקום חמאה.

 

 

 

 


| עדנה מינץ || תזונה טבעית || Raw Food |



ניתן לקבל הדרכה לאורח חיים בריא ע"י פגישה אישית

© כל הזכויות שמורות לעדנה מינץ - המידע הניתן כאן איננו מידע רפואי ולא בא להחליף טיפול תרופתי.
יש להיוועץ ברופא לפני שמחליטים לעשות שינויים כלשהם. אין להעתיק או לשכפל תוכן מאמר זה ללא רשות.

 

עדנה מינץ, תזונה טבעית - mintzedna@gmail.com

 

________________________

________________________

סדנה בת 8 מיפגשים
לאורח חיים בריא
לחולי סרטן
ובני משפחותיהם

________________________


 
 

גלריית תמונות המלצות תזונתיות ייעוץ תזונה אישי וקבוצתי ייעוץ תזונה לאירגונים ועסקים סדנאות והרצאות מתכונים מאמרים שאלות נפוצות קישורים מומלצים

 

עדנה מינץ בפייסבוק



עיצוב